یک نظر بر یار کردم...

یک نظر بر یار کردم ، یار نالیدن گرفت

یک نظر بر ابر کردم ، ابر باریدن گرفت

یک نظر بر باد کردم ، باد رقصیدن گرفت

یک نظر بر کوه کردم ، کوه لرزیدن گرفت

تکیه بر دیوار کردم ، خاک بر فرقم نشست

خاک بر فرقش نشیند ، آنکه یار از من گرفت

رنگ زردم را ببین ، برگ ِ خزان را یاد کن

با بزرگان کم نشین ، اُفتادگان را یاد کن

مرغ ِ صیاد تو اَم ، افتاده ام در دام ِ عشق

یا بکش  یا دانه ده ، یا از قفس آزاد کن ، از قفس آزاد کن

ابر اگر از قبله خیزد ، سخت باران می شود

شاه اگر عادل نباشد ، مُلک ویران می شود

یک نصیحت با تو دارم ، تو به کس ظاهر مکن

خانه یِ نزدیک دریا زود ویران میشود

یار ِ من آهنگر است و دم ز خوبان می زند

دم به دم آتش به جان مستمندان می زند

طاقت هجران ندارد ، قلب پاکش نازکست

گه به آب و گه به آتش ، گه به سندان میزند

                                                   دانلود کنید

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر کسری سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:18 ق.ظ http://linkd00ni.blogfa.com

سلام دوست عزیز شما در وبلاگ لینکدونی با نام مهیار دکلمه شعر ماه من ادبی لینک شدید . خوشحال میشم اگه من رو با نام لینکدونی لینک بدید . ممنونم از وبلاگ زیبایی که درست کردی . www.linkd00ni.blogfa.com

سلام
ممنون شما هم با نام "لینک دونی " لینک شدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد